CHEESECAKE! TAZE, KREMAMSI VE ORTASI AKIŞKANLI AYRICA HEM ŞEKERSİZ HEM DE UNSUZ!

 


Tam internet insanları olduk değil mi? Sosyalleşmeyi, ilgi bulmayı, gösterişi nasıl yapacağımızı şaşırdığımız bir döneme girdik. Bir çok yeteneğimiz, varoluşumuz sınanıyor şu anda. Nereden ve nasıl iletişimi geçip direk insan kazanacağımızı hesapladığımız, bunun için bütçe ayırdığımız ve ne popüler ise oradan yürümeye çalıştığımız bir dönem.

Çaba sarfediyoruz, çabamız takdir edilesi.Bir şeyler değişti evet ama bu değişim bana samimi ve kalıcı gelmiyor. Kendimizi esen rüzgarın yönüne doğru verdiğimizde hızımız artıyor ama neleri kaçırdığımızı da bilmemiş oluyoruz. Hani bir La Fontaine öğretisi vardır, kısa ve dikenli yoldan mı gitmek istersin yoksa uzun ve ağaçlı yoldan mı? Ben şahsen sindire sindire, etrafı izleye izleye ve kendimden emin olarak ilerlemeyi tercih ediyorum.

Bu mükemmel Cheesecake tarifimi size sunabilmek için sayısız denemeler yaptım


Bu yolda giderken kusursuzluğu kusurla kapattığımızı biliyorum o yüzden insani tarafımın kusurlarının kusursuzluğunu yansıtıyorum. Meseleye girecek olursam rafine şekeri artık kullanmadığım için kendimle de gurur duyuyorum. Biliyorsunuz ki dünya hepimizin ihtiyaçlarını karşılamak için üstün bir efor sarfediyor ve başaramıyor. Dünyanın sürdürebilirliği doğrultusunda o doğa ile barışmış ve o doğa için çalışan tüm canlılara saygımdan ötürü en az oranda atık çıkarmak ve endüstriyel üretimi bir nebze de olsa yavaşlatmak için satın aldığım malzemeleri özenle seçmeye çalışıyorum. Ve evet, endüstriyel olmayan her şey pahalı...

Ama ulaşılamaz değil.İşte bu muhteşem Cheesecake'imi size en az katkı maddeli, şekeri baldan, kreması kaymaktan, limonu misketten ipek gibi kremamsı yapısıyla ağızda dağılan tadıyla size mutlulukla servis edeceğim. Yaparken @alininkarnıacıktı 'dan ilham almadım desem yalan olur, kendisinin büyük bir hayranıyım.

Pamuk piremses gibi oldu


Hemen malzemelerime geçiyorum;

4 paket taze peynir (Migros markası katkısızdır)

1 paket kaymak (200gr)

4 adet büyük boy ya da 5 adet ortaboy oda sıcaklığında yumurta

3/4 su bardağı bal 

1 çorba kaşığı mısır nişastası

1 paket vanilin

1/2 paket kabartma tozu

1 misket limonu rendesi

Yapılışı;

Taze peynirleri ve kaymağı derin bir kaba alıp 2 dakikayı geçmeyecek şekilde çırpın, arkasına nişastayı, kabartma tozunu ve vanilini ekleyip 1 dakika daha çırpın. Şimdi sıra geldi yumurtaları teker teker eklemeye. 1 tane yumurtayı ekleyip eşit şekilde dağılacak şekilde el mikseriyle çırpmaya devam edin. Son yumurtayı ekledikten sonra SPATULA yardımı ile önce tüm kapta etrafta çırpılmamış ne varsa karışıma dahil edin yoksa kremamsı olmayacaktır, parça parça bir dokusu olacaktır. Balı en son ekliyoruz çünkü bal sulu yapısından dolayı hemen kendini bırakacaktır bu yüzden en sona bırakıyoruz. Misket limonunu rendeleyip balı da ekleyince 1 dakika da bu şekilde çırpın. Aralarda spatula ile çırpılmamış ne varsa karışıma eklemeyi unutmayın.

Fırınınızı önceden 170 derece fanlı olarak çalıştırın. Ben 32 cm'lik bir cheesecake kalıbı kullandım,  (Eğer 28'lik kalıp kullanıyorsanız pişirme derecesini 5 dakika daha artırabilirsiniz ama sakın dereceyi artırmayın) 170 derecede önce 10 dakika aşağıda, 10 dakika üstte olacak şekilde pişirin. Üstünü yakmak için de ızgarayı açın, dereceyi değiştirmeden 5 dakika üstünü yakmak için pişirin ve beklemeden dışarıda soğumaya alın.

Büyük bir mayonez tenceresi almamak için neden direniyorum acaba?


Gerçekten bu kadar basit. Teknik bir tatlı olan cheesecake aslında herkesin bildiği ve yapmak istediği, yapılışı kolay gibi görünen, sadece püf noktalarını atlamazsanız istediğiniz gibi olacak piremses bir tatlı. 

Yağlı kağıdı ayrı ayrı olarak kalıbın altını ve kenarlarını kaplayacak şekilde yerleştirin, fazlalıkları kesin


Soğumasını sabırla en az 1 saat bekleyin ki, içinin akışkanlığı kendini toplasın ve kremamsı yapısı ortaya çıksın. Ya söylemeye utanıyorum ama resmen yaptığım gün 2 dilim arka arkaya yedim hehehe.

Tek bir çatlama bile yok ;)


Detaylı anlattığım bu tarifi uyguladığınızda lütfen bana geri dönmeyi unutmayın, şimdiden elinize sağlık.

Afiyetle

Pınar



Yorumlar

Popüler Yayınlar