BALLI ZENCEFİLLİ KARİDES & CHOW MEIN NOODLE

 

Merhaba ❤

Güne pozitif başlamak ne kadar mümkün? Her gün evin içerisinde aynı şeyleri yaparak sürecin geçmesini beklemek kolay mı zor mu? Kimsenin anlamadığı şey bu zamana kadar alışkın olduğumuz ne varsa bir anda kenara koymamız aslında bir mücadeleydi ve bizi yeni normale alıştırmak biraz zor kullanmadan yapılamazdı. Biz insanlar sosyal varlıklarız, zengin ya da önemli, kibirli ya da utangaç, yüzeysel ya da düşünceli milyonlarız ve bir şekilde etkileşime ihtiyacımız var.Bence büyük değişim evlerimizde çoktan başladı, her şey şeffaflaştı ve bunu öngöremeyip değişime karşı koyanlar tarihte keşfedilen ilk tekerleğin altında kalacak gibi geliyor bana.

Gelin biraz sizi pozitifliğe götüreyim, keşke Charlie'nin Çikolata Fabrikası gibi bir halüsinatif etkili bir yerim olsaydı ama görsele bıraktığım kalp her şeyi anlatır bence. 

Baktıkça içi açılanlar onlayn mı?


Hani bir şeyi çok seversiniz ve özlediğinizde burnunuzda tüter ya o tüteni ben geçende yaptım.Orijinal tarifiyle bir Çin mutfağı klasiği olan CHOW MEIN noodle yaptım yani yumurta ve glutenin birleşmesiyle oluşan sonra da fırında ya da kızartılıp kullanıma hazır hale gelen noodle ile iştahları Allahuekber Dağına çıkardım.

Aklınızda oluşabilecek herhangi bir soru işaretini gidermek benim görevim :)


Gelin bu gökkuşağı gibi tabakta ne olduğunu anlatayım, ö
nce üstü için malzemeleri yazıyorum;

1 kase karides

1 tatlı kaşığı bal

1 tatlı kaşığı elma sirkesi

İnce doğranmış chili biberi

2 diş sarımsak ince doğranmış

1 tatlı kaşığına denk gelecek ince doğranmış şekilde taze zencefil

Altındaki chow mein malzemelerini orijinal olarak kullandığım şekilde yazıyorum ayrıca hepsi markette kolayca bulunacak malzemeler, ben Migros'tan buldum hepsini.

Yarım paket sade noodle

Susam yağı (bulamazsanız fındık yağı)

2 çorba kaşığı istiridye sos

1 çorba kaşığı light soya sos

1 kase ince doğranmış lahana

1 kase jülyen doğranmış havuç

2 tatlı kaşığı Knorr çorba ve sos karışımı 

Üzeri için doğranmış yeşil soğan

İlk yapacağımız işlemle başlıyorum, noodle'ı doğru haşlamak. Noodle bildiğiniz gibi yumurtalı ve glutenli bir Çin eriştesidir. Yani İtalyan makarnasındaki gibi çok haşlarsak hamurlaşır ve bütün özelliğini kaybeder.İnce ve elastik bir yapısı olduğundan az haşlayıp ikinci pişirme tekniğine biraz yer bırakmak her zaman kazandırır.İkinci yapacağımız işlemimiz de bir kase içerisine sıcak suyu ekleyin ve 2 tatlı kaşığı Knorr sos karışımını döküp iyice karıştırın.İçerisine istiridye sosu ve soya sosunu da ekleyip karıştıra karıştıra homojenize edin.



Önce büyük bir tencerede suyu kaynatın, su kaynayınca noodle'ları ekleyin ve 1 dakika çözülmesine izin verin, sonra bir spatula yardımı ile noodle'ları karıştırın ve 3 dk daha haşlayın. Başka bir kabın içerisine süzerek alın ve üzerine susam ya da fındık yağını dökün ve bütün noodle'a eşit şekilde dağılacak şekilde nazikçe karıştırın.Bu karıştırma işlemini arada tekrarlayın çünkü yağ zamanla aşağı çökecektir. 

Noodle soğurken, biz de büyük bir tavayı (tercihen Wok tavası) en yüksek ateşe koyalım ve dumanlar çıkana kadar ısıtalım, yüksek ısıda pişireceğimiz için ısıyı düşürmemek önemli, bunu unutmayın. Şimdi biraz yağ dökelim, üstüne havuçları soteleyelim, hemen arkasına da lahanaları.Hepsinin rengi canlanana kadar eşit şekilde soteleyip kenara alalım.

Kenara almak önemli çünkü aynı tavada yüksek ateşte pişirmeye devam edeceğiz.

Şimdi sıra hazırladığımız sos karışımını tavaya dökmeye geldi, ateşini hiç kısmadığımız tavaya sosu dökelim ve bir taşım kaynamasını izleyelim hemen arkasına noodle'ı ve lahanalı karışımını ekleyelim ve kenarlarından noodle'ı kırmayacak şekilde karıştıralım.Eğer Wok tava sallamasını biliyorsanız o da olur :) Asyalılar bu karıştırma işlemini chopstick yardımı ile yapıyorlar.




Tavanın yanına büyük bir tabağı hazır edin çünkü yüksek ateşte eşit şekilde karışıp sotelenmiş noodle'ımızı tabağa alacağız.Tabağa aldıktan sonra aynı tavaya yine susam ya da fındık yağı ekleyin, üzerine sırasıyla sarımsağı, zencefili, chili biberi ve karidesleri ekleyip hemen soteleyin ve üzerine önce balı sonra da sirkeyi ekleyip yüksek ateşte karıştırmaya devam edin.Rengi dönüp hafif çıtır olana kadar bekleyin ve lezzetli noodle'ınızın üzerine dökün.
İsterseniz yanında da yiyebilirsiniz tabi ama lezzetler birbirine karıştığında bir mucize gerçekleşiyor ve bütün tabağı yiyorsunuz. Evet itiraf ediyorum, şu ki günde kiloma 700 gr ekledim -.-




Tarif bu kadardı, görüyorum kullandığım malzemeler ve yaratıcı olmaya çalıştığım bir çok kullanıcıya ilham veriyor.Bir yandan bunları görmek güzel bir yandan da kendim olmaya devam ediyorum, gerçekten bu zamana kadar içimi açmadığım için biraz pişmanlık yaşadığımı da söylemeliyim. 

Etrafımda bir sürü başarılı arkadaşlarım var, onların da güzel şeylere vesile olmasını izlemek beni mutlu ediyor.Umarım bir gün aynı platforma buluşur ve fikirlerimizi tokuştururuz.

Bu tarifi deneyip tattığınızdaki mutluluk beni rüyalarımda bir yerlerde bunu bilerek mutlu edecektir inanın.İçimi dinlediğim şu dönemi 30 yıl boyunca pek de dinlememişim onu anladım ve şimdi buraya dökülen her şey kalbimden dökülüyor, gerisi pek de umurumda değil gibi.

Afiyetle...

Pınar






Yorumlar

Popüler Yayınlar