BURADA ŞEKERSİZ GLUTENSİZ ELMALI TART VARMIŞ ÖYLE DEDİLER

 

Peki içinin akışkanlı olması ?


Herkese selam! Ne zamandır bilgisayarın başına oturmuyordum iyi oldu. Sözcüklerle aram iyi biliyorum ama çoğunluk sesli video çekmemi istiyor onu da biliyorum.Umarım bir gün alışırım ama şimdilik yavaş gitmemi mazur görün.

Normalde yulaf işlenmemiş hali ile eğer demir gibi sağlam bir mideniz yok ise midenizde şişebilir, hazımsızlık yapabilir ya da midenizi yakabilir. Ben mesela tarif verirken mutlaka yulafın mideye kolay bir şekilde girecek tekniği ile paylaşım yapıyorum. Diğer türlü yulafı pişirmeden, şişirmeden nasıl tarif verilebiliyor ben anlamıyorum. Çoğu çöpe gidiyordur muhtemelen diye düşünüyorum. Öte yandan yulafı bol lifli yapısı, protein dolu olması ve minimal gluten içeriği ile bir SUPERFOOD olarak tanımlayabiliriz.

Derin ve büyük olmayan bir kapta yapmanız içerisinin nemli kalmasını sağlayacaktır.


Bugünün konusu şekersiz, glutensiz karamelize edilmiş elmalı kolay tart. Ben kahvaltıda sürekli yesem asla sıkılmam galiba.Tadı inanılmaz hafif, taze ve damakta iz bırakacak derecede. Ben tarifte elmaları karamelize ederken alkol kullandım fakat alkol yerine kullanabileceğiniz malzemeyi de yazacağım.Sonuç tamamen aynı hatta aşırı lezzetli olacaktır, bana güvenebilirsiniz.

Bugün lafı fazla uzatmadan malzemelere ve yapılışına geçeceğim;

Malzemeler:

1 su bardağı çekilmiş yulaf unu (ben kendim çektim)

3 adet oda sıcaklığında yumurta

1/2 su bardağı bal

3 adet orta boy kırmızı elma

1 çorba kaşığı oda sıcaklığında tereyağı (isteyen 2 çorba kaşığı zeytinyağı ya da hindistancevizi yağı olarak değiştirebilir)

4 damla Dr Oetker Acı Badem Aroma Verici

1 tatlı kaşığı tarçın

1 tatlı kaşığı vanilin

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Önce elmalarımızı soyup iri küpler halinde doğrayalım. Bir tavayı ocağa koyup altını orta ateşte açalım, tava ısınınca küçük bir parça zeytinyağını ya da tereyağını ekleyelim. Böylece elmalarımız eşit kızaracaktır. Yağ biraz kızışınca elmaları ekleyip iki dakika karıştıralım daha sonra tarçını ve acı badem damlalarını ekleyip tavanın altını açarak elmaları karamelize edelim.Bu işlemi bir dakika boyunca yapın ve elmaları bir spatula yardımı ile karıştırın, daha sonra altını kapatın ve soğumaya alın.

Kendi çektiğim haliyle yulaf unu


Eğer hazır yulaf ununuz var ise onu kullanın ama ben kendi çektiğim yulaf unu ile yaptım çünkü kırıntı halinde olmasını istedim. Eğer evde kendiniz çekerseniz fotoğraftaki gibi bırakabilirsiniz, böylece daha dağılan bir yapısı olacaktır.

Büyük bir kabın içerisinde yumurtaları mikser ile çırpıp kabartmaya başlayın.İyice kabardığında çekilmiş yulafı, vanilini ve kabartma tozunu ekleyip spatula ile karıştırmaya devam edin.Balı ve elmaları da ekleyip alt üst ederek bir dakika daha karıştırın ve pişireceğiniz derin ve çok da büyük olmayan kabı yağlayın. Ben altına biraz yulaf da serpiştirdim ama istemezseniz altı karamelize olsun diye hafif bal da gezdirebilirsiniz. Ben yanık ve karamelize tadı çok sevdiğimden genelde böyle şeyler yapıyorum hahaha.

Ben üstünü diğer sevdiği meyve olan böğürtlenle süsledim


Fırını 170 derece ve fanlı olarak ayarlayın. Yulaf karışımımızı kabına döktükten sonra isterseniz benim gibi üzerini süsleyebilirsiniz. Önce 10 dakika üst katta, 10 dakika da alt katta olacak şekilde pişirimini yaptıktan sonra bir 5 dakika da fırının orta kısmında pişirin. Dışarıda yaklaşık 35-40 dakika soğuttuktan sonra ılık ılık yemenizi şiddetle tavsiye ederim.

Light krema ile nasıl bir bombaya dönüştüğünü anlatamam


Ben üzerine İçim Şef'in %18 yağ oranlı light kremasını döktüm ve parmaklarımı yedim resmen. İsterseniz siz de vanilyalı dondurma ya da üzerine kaymak ile tercih edebilirsiniz ama böyle sade de çok güzel :)


Afiyetle... Pınar


 







Yorumlar

Popüler Yayınlar