PRATİK MALZEMELERLE ÇİÇEK GİBİ TABAK: PORTAKAL VE TAZE BAHARAT MARİNELİ TAVUK KALÇA & PANCARLI HUMUS

 

Narenciye ve taze baharatlı tereyağı infüze edilmiş Tavuk but kalça, tavuktan akan tüm suyu emen patatesler, ipek gibi kıvamıyla pancarlı humus

        
           İtiraf ediyorum geçenlerde bir tarif denemek için Gordon Ramsay ile Jamie Oliver'ın daha önceki Şükran günü için yaptıkları hindi videolarını izliyordum ve daha sonra o tarifi başkası için denedim. Özel olarak yaptığım hindinin altına buradakinden farklı olarak  tatlı patates koydum ve yavaş pişirince aşağıya akan tüm suyu emen patates ve soğanlar öyle bir lezzete bürünmüştü ki o zamandan beri içimde kaldı bunu evde de deneyeceğime dair.


Birbirini dengeleyen tatlar ile çiçek gibi sofralar, çiçek gibi tabaklar


Benim evimdeki fırın çok yeni bir fırın değil, 15 sene öncesinden bir ankastre fırın, sadece iki düğmesi var ama çok iyi pişirim yapıyor, umarım nazar değdirmem ama beni bir kez bile yarı yolda bırakmadı.Zaten ne kadar kızardığını çok net görebilirsiniz.

Dışı çıtır, içi yumuşak ve sulu, kemiğinden ayrılan başyapıtımızın altında tüm o suyu içine çeken patates, ay resmen aşk!


Bu arada humus da benim evimin bir vazgeçilmezi, ama onu pancar ile sanki bulut yiyormuş kıvamına getirmek  inanın beyninizin amigdalası için bir tür orgazma sebebiyet verebilir, şimdiden uyarayım :)

Tarife hemen geçiyorum çünkü iki adet tarif vereceğim size hem de en pratik ayrıntılarıyla, şeytanın ayrıntıda gizli olduğunu unutmadan hem kendinize hem sevdiklerinize muhteşem bir lezzet sunabilirsiniz. Tarif 2 kişiliktir, daha fazla yapacaksanız malzemelerin yarısı kadar artırabilirsiniz.

Tereyağına infüze edilmiş narenciyeli ve taze baharatlı tavuk but kalça için malzemeler;

2 adet tavuk but kalça
3 adet orta boy patates (kalın doğranmış)
1 adet kırmızı 1 adet soğan (elma dilim doğranmış)
2 çorba kaşığı oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
1 adet portakal
1 adet limon
1 dal biberiye
3 dal kekik
2 diş sarımsak
Acı ya da tatlı toz biber
Çekilmiş karabiber
Deniz tuzu (normal tuz da olur)

Tereyağınızın içerisine portakalın yarısını ve limonun da tamamını rendeleyin.Taze baharatları doğrayıp içerisine atın, sarımsakları da ezip içerisine ekleyin. En son toz biberini, karabiberini ve tuzunu ekleyerek iyice karıştırın ve kenara alın. Aynı portakalın suyunu sıkın ve kenara alın. 

Fırını 180 derece fanlı moda getirin, hemen arkasına bir pişirme kabına ya da borcama patatesleri ve soğanları eşit şekilde yayın.

Tavuğunuzun bir peçete yardımıyla üstündeki fazla kanını alın, en geniş yerine bir kesik atın.O kesikten içeri bir kısım tereyağını bir kaşık yardımı ile koyun ve geri kalan tereyağını tavuğun her yerine sürün ve sebzelerin üzerine resimdeki gibi yerleştirin.

Bu görsel hazırlamanız konusunda size yardımcı olacaktır


Bu haliyle fırının üst katında tam 30 dakika pişirin, ızgaranın olduğu yere değmemesine dikkat edin.

Pişirme kabınızı tam kapatacak şekilde aliminyum folyo kesin ve fırından çıkan tavuğunuzun üzerini hiç hava almayacak şekilde kapatın. Fırın ısısını 170 dereceye çekin ve bu şekilde tam 1 saat pişirin.

Tavuklarımızı fırından dikkatlice çıkarıp üstünü açtıktan sonra fırınınızın üst ızgara bölümünü açın ve kalan portakal suyunu üstüne dökün, fırını 200 dereceye getirip 15 dakika boyunca tavuğunuzun kızarmasına izin verin.

Portakallı tavuğumun son hali


Tavuk pişerken hemen arada yapacağınız humusun tarifine geçiyorum;

Pancarlı ağızda eriyen humus için malzemeler;

1 paket haşlanmış nohut
3 adet haşlanmış pancar (hazır paketlerden alabilirsiniz)
1 adet limon
1 çay bardağı tahin
2 diş sarımsak
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1/2 çay bardağı ılık su

Tüm malzemeleri blenderda 5 dakika çekin,unutmayın ne kadar çekerseniz o kadar pürüzsüz olur. Humusunuzu bir tabağa alın ve üzerini istediğiniz gibi süsleyin.Bu kadar basit :)

Benim humusum ipeksi oldu, ağızda dağılan hafif mi hafif pancarlı humus

Ben yanına ağız temizleyici olarak bol limonlu bir roka salatası yaptım. Ben rokanın o acımsı tadını çok seviyorum, limonun asidik etkisi ile tavuğun ağızda bıraktığı yağlı tadı hemen temizliyor.Mevsimi de geldi sayılır, marketlerde uygun fiyata en tazelerini bulabilirsiniz.

Roka gibi yeşillikleri bıçakla ufaltmamaya dikkat ediyorum çünkü hassas yapıları sayesinde hemen öleceklerdir

Evinizde fine dining (1.sınıf restaurant) deneyimi yaşamak için size anlattığım her basamağı uygulayın, eminim pişman olmayacaksınız.
Bazen üşenebiliriz, bazı şeyler ulaşılmaz gelebilir, kendimize güvenmeyebiliriz ya da uzaktan takdir etmek daha cazip gelebilir ama ben o koltuktan sizi kaldırıp bir şeyler yapmaya teşvik ediyorsam, benim için bundan daha büyük zevk yoktur.

Emin olun, keyfimizin kahyasıyız. Hangi şehirdeyseniz, kimin altında çalışıyorsanız ya da nasıl krizlerle başa çıkıyorsanız, mutfak sizin için zindan değil, mutluluk alanı olmalı. Dışarıdan çiğ köfte yemeyi ne kadar sevsem de bir şekilde o koltuktan kalkıp yaptığımda beni keyiften dört köşe edecek bir şeye girişmek için kendimi motive ediyorum. Ve sizi temin ederim ki sonuç MÜ KEM MEL.

Size son bir görsel bırakıyorum, hepsini ağzıma atmadan önceki çatalım :)

Tavuğun kendi yağı portakal suyuyla birleşmiş, nasıl da lezzetli!


Başka bir çok tarif gelmesi için lütfen destek olmaya devam edin,

Afiyetle...

Pınar



















Yorumlar

Popüler Yayınlar