YUMURTA GİBİ DE AMA DEĞİL GİBİ DE "OMLETTEN SUSHI ROLL"

 

Farklı bir kahvaltı alternatifi isteyenlere

Uzun bir aradan sonra herkese benden kocaman bir merhaba! Biliyorum herkes tarifleri instagram sayfalarının altında istiyor ama ben yazı yazmayı, kendimi yazarak ifade etmeyi daha çok seviyorum.Pek okumayı sevmeyen bir milletiz, hemen herkesin sadede gelmesini isteriz. Tezcanlıyız, spoiler vermeden duramıyoruz falan ama yani blog olayına bir başladınız mı sonu gelmeyen yün atkı örmek gibi bir şey.

Evet bu tarif çok kısa olacak, evet yine böyle kendi kullandığım malzemeleri yazarken size kendinizi özgürleştirme imkanı da sunacağım çünkü gelenekselci yapımızı kendi mutfağımızda çok görüyorum ve bir şeyleri değiştirmek, açık olmak bazen zor geliyor.
Ve ben böyle oluşturduğum tabaklarda sanki sizinle bir yolculuğa çıkmışım gibi hissediyorum, kaptansız ve demokratik...

Kahvaltının sizin için nasıl bir önemi vardır bilmem ama benim için ilk öğünü yemek bir seramoni olabiliyor. Tam acıkıncaya kadar bekliyorum ve genelde sabah ondan önce ağzıma hiç bir şey süremiyorum. Kalkar kalkmaz büyük bir bardak su içiyorum ve hemen arkasına duble Türk kahvesi yapıyorum böylece insülin salgımı baskılıyorum. Ayrıca kendime istediğim kahvaltıyı yaratabilme imkanı da sunuyor, düşünsenize kan basıncınız yükselmiş, midenizden sesler geliyor ve önünüze gelen her şeye saldırıyorsunuz.

Çok taze görünmüyor mu her şey sizce de ?


Geleneksel Türk kahvaltımızı çok seviyorum ama 2014'ten beri özel sektörde dünyayı dolaşıp her türlü mutfak kültürünü tanıma imkanım oldu. Bu yüzden sabah kahvaltılarında farklı aromatik tatları kombine edebiliyorum. Tabi ki 9 senelik aşçılık geçmişimi de sayarsak neyi neyle kullanacağımı ve pişirme tekniklerini herhangi birinin bilebileceğinden daha çok bilebiliyorum.İşin güzel tarafı da bunu sizden saklamadan, paylaşarak aktarabilme imkanı bulabilmem...

Ekşi maya ekmek üzerine avokado ile omlet sushi kombinasyonu


Şimdi gelelim tarifin ana hatlarına; ben burada yağsız tavada omleti krep gibi pişirdim ama bu demek değil ki siz yağ koymayacaksınız, hatta zeytinyağı ya da tereyağı ile mutlaka tavanızın içini nemlendirin yoksa yapışacaktır.

Malzemelere geliyorum ama unutmayın ki bunları evinizde bulunan herhangi bir malzeme ile değiştirebilirsiniz, yeter ki omlet krebinizi kırmayacak kadar küçük ve yumuşak olsun.
Bu tarif tek kişiliktir, daha fazla kişiyle paylaşacaksanız lütfen malzemeleri iki katına çıkarın.

2 adet yumurta
Tercihen 1 çay kaşığı trüf mantarı ezmesi
Yoksa kavrulmuş kültür mantarı ezmesi (blenderdan geçirin)
1 küçük kase labne peyniri
1 diş ezilmiş sarımsak
Kıyılmış maydonoz
2 adet hindi füme

Yanındaki garnitürler için;

1 adet havuç ve salatalığı soyucuyla soyar gibi bir tabağın içine doldurun ve sadece yarım limon sıkın. Bu şekilde istediğiniz malzeme ile de garnitürlerizi oluşturabilirsiniz.
Avokado ve ekşi maya ekmek de tabağımın olmazsa olmazlarındandı.

Küçük kasede labne, maydonoz ve sarımsağı karıştırıp tekrar dolaba koyun. Başka bir kasede yumurtaları çırpın ve içine tuz ile karabiber ekleyin.Ben ekstra malzeme olarak beyaz trüf mantarı ezmesi de kullandım, bilen bilir tadı umami ve inanılmaz yakışıyor. Eğer yoksa normal mantarı iyice kavurun ve blenderdan geçirip ezin, öyle yumurtaya karıştırın yine efsane olur benden söylemesi...

Tavanızı düşük ısıda ısıtın, düşük ısı önemli, yumurtamızın eşit pişmesini ve yanmamasını istiyoruz.Tavanıza zeytinyağı, tereyağı ya da hangi yağı tercih ediyorsanız onu mutlaka ekleyin ve yayın.
İyice çırptığınız yumurtayı da büyük boy tavanıza eşit şekilde yayın ve üstünün kurumamasına dikkat ederek pişirin.Altını kapatın ve biraz soğumasını bekleyin.Bir spatula yardımı ile yırtmadan ve kırmadan tavadan ayırın.Yumurtamızın hala tavanın içinde kalması gerekiyor yani tavanın içindeyken boylamasına hindi fümeleri ekleyelim ve üzerine maydonozlu labne peynirimizi sürelim. Şimdi sıra hemen yuvarlamasına geldi, peynir erimeden yumurtanızı katlayın ve bir tahtanın üzerine alın.Elinizdeki en keskin bıçak ile sushi dilimi yapar gibi kesin ve hazırladığınız tabağınıza koyun.
Unutmayın, ekşi maya ekmek ve avokado ile yeme de yanında yat!

Afiyetle...

Pınar







Yorumlar

Popüler Yayınlar