FESLEĞENLİ CEVİZLİ PEYNİR KREMASI DOLGULU SOMONLU CUPCAKE'LER

Bu yazıyı yazarken bir yandan da yiyorum ve size tat uyumundaki zaferimle mütevazı olamayacağım


Çok acıkmıştım, bir kaç gündür çikolata tüketmiyordum ve bazen bendeki bu şeker direncinin düşük olduğunu gördüğümden kendimi dinlemedim ve bir paket bitter çikolatayı yedim. Evet, diyet yapabiliriz, kendimize bir söz verebiliriz ama irademiz zaten bizi yönetmeseydi kiloyu da almazdık, bu yüzden anlayan anladı anlamayan bir gün anlar umarım.

Herneyse, bu tarifi yaptıktan sonra maalesef tadına bakamadım, fotoğraf çekimi ve ortalığın dağınıklığı da yorduğundan ertesi güne kaldı.Ama buzdolabında soğuyan kreması ve ıslak keki birbirinin içine geçmiş ve bir tat harmonisi oluşmuş aynı Yüzüklerin Efendisi'ndeki elflerin şehri olan Lothlorien'e benzemiş.Nasıl düşündüm buldum bilmiyorum, bu tasvir doğru içime doğdu.

Neden Lothlorien'e benzettiğimi anlamak için Google'layabilirsiniz ☺


Kilo almamız, vermemiz bizim için içimizi yiyip bitiren, anı kaçırmamıza sebep olan, acabalarla geçen ve bizle alakası olmayan bir durum olup, yeryüzündeki her insanın bir kalıba sığmadığını, tek bir insan tipinin imkansız olduğunu ve herkesin eşsizliğinin sebebinin çeşitlilikten kaynaklandığını hatırlatın kendinize.Bize sunulan bu bedene iyi bakmamız gerek evet çünkü bu bedeni aynı şu an ne hissediyorsam yıllar sonra da aynısını hissetmek istiyorum yani aldığınız kilonun önemi bir yere kadar yok, kilonun içeriğinin önemi bize daha çok lazım.

Bu yüzden gayet kolay malzemelerle lezzetinin eşsizliğini hem görsel hem tat olarak aldığımız fit, karbonhidratı düşük, proteini yüksek Lothlorien cupcake'lerimin tarifine başlıyorum.Hazırlaması 1 saat sürdü, pişmesi önceden ısıtılmış fanlı fırında 170 derecede 12 dakika.Şimdi önce krema dolgumuzu hazırlayacağız ve sonra streçleyip kaldıracağız, bunun için malzemeler şu şekilde;

1 paket fesleğen

2 diş sarımsak

4-5 adet ceviz

1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı

1 paket taze peynir

Tuz (ben deniz tuzu kullandım)

Taze peynir hariç tüm malzemeleri rondodan geçirin ve kremayla karıştırın.Hazırladığınız dolguyu streçleyip kaldırın.

2 tanesini kahvaltı niyetine hüplettim bile


Fırını 170 derece fanlı şekilde ısıtmaya başlayın, ve cupcake hamuru için malzemelerinizi önceden hazırlayın. Son derece düşük karbonhidratlı, tuz eklemediğimiz hamurumuzu yapmadan cupcake ya da muffin kalıplarınızın ve cupcake kağıtlarınızın olduğuna emin olun.Yoksa da kalıbın içerisine azıcık yağ sürün.

2 adet oda sıcaklığında yumurta

Yarım su bardağı yulaf unu

2 çay kaşığı kabartma tozu

1 çorba kaşığı zerdeçal

Muskat rendesi (bir tatlı kaşığı kadar)

1 çorba kaşığı oda sıcaklığında tereyağı

1 küçük havuç rendesi

1 avuç kadar doğranmış dereotu

Migros Türk somonu (içerisinden 3 yaprak somon aldım ve dilimledim)

Bir pinçik karabiber

El mikseriyle ya da çırpıcıyla yumurtaları çırpın, tereyağını ekleyip çırpmaya devam edin. Başka bir kapta yulaf ununu, kabartma tozunu, baharatları karıştırın ve yumurtalı karışıma ekleyip spatulayla karıştırmaya devam edin. Çok çırpmak bir yandan kekinizin sünger gibi olmasına sebep olacaktır.

Fırında 170 derece 12-15 dakika pişirin daha sonra soğumaya alın


En son rende havuç, doğranmış dereotu ve somonu ekleyip karıştırın.Muffin kalıplarınıza taşmayacak şekilde koymaya başlayın.Fırının ortasına koyarak 12-15 dk arası pişirin, 5 dakika da kapalı fırında kalsın.Çıkarın ve telin üzerine alın.Soğuyunca krema torbasına koyarak cupcake'lerin içerisine sıkın, sonra da üstüne sıkın. Bunları yapamıyorsanız bir bıçakla üzerine de sürebilirsiniz.

İçinin kurumayıp ıslak kalması için çok çırpmamaya çalışın


Gördüğünüz gibi farklı tariflerle, farklı malzemelerle size gelmeye çalışıyorum, önce kendimin denediği ve içe sinen başka şeflerin tariflerindense malzemeleri tanıyarak neyin ne ile uyumlu olacağını çok iyi tarif ettiğim kendi tariflerimi size sunmaya devam etmek istiyorum.

Yaratıcılık zor bir şey, bir yetenek. Bu konuda yetenekli olduğumu düşünüyorum ama el gör ki profesyonel bir mutfakta değilim, böylece hepimiz eşitlenmiş oluyoruz.Restoran kalitesinde tarifler vererek size evinizin konforunda tat yolculuğuna çıkarıyorum.

Umarım denersiniz ve yine zevkten dört köşe olursunuz.

Keyifle tüketiniz

Pınar...





 

Yorumlar

Popüler Yayınlar