NOODLE : BİR LAHANA HİKAYESİ VOL.1

 

Acı, ekşi, tuzlu, tatlı

Beni bir Asya mutfağı çılgınıyım, son işim sayesinde bir çok Asya ülkesini tanıma fırsatı buldum, en leş diyebileceğimiz sokak yemeklerinden gerçekten iyi para verip lüks sayılabilecek restoranlara kadar deneyimim oldu. Kafamdakilerle gördüklerim, deneyimlerim birleştiğinde ortaya birden bire güzel sentezler çıkabiliyor.
Instagramda takip ettiğim ilham veren şefler haricinde gerçekten bu işi yaratıcılıkla birleştirmiş benim gibi küçük hesaplar da var. Yaptıkları reçeteleri, yemeklerin fotoğraflarını görünce içim açılan, takipçilerine "Bak, çok kolay, 5 malzeme, yap gitsin" demektense insanın içine nüfuz eden bahar gibi tabakları bizim zevkimize sunan hesaplar. Umarım ben de bir gün o mertebeye erişirim, küçük mutfağımdan size elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum hatta bir gün kendi mutfağımın blog yazısını yayınlayacağım.

17.yüzyıldan kalma bir Rembrandt tablosu

Neyse son zamanlarda artık canım nasıl noodle, sushi gibi Asya yemekleri istediyse arkadaşlarımı falan darladım, kendimi Kore ASMR videoları izleyerek yiyomuş gibi hayal kurdum.Şizofreniye bağlamıştım ki evde lahana vardı, soya sosu vardı, susam yağı vardı.
Hemen işe koyuldum ve şimdi size yazacağım malzemeler kendi orijinal kullandığım malzemeler, buyrun;

Lahana 
1 diş sarımsak (küçük küçük doğranmış)
1 adet lime (misket limonu)
1 adet chili biber (yarısı ince ince doğranmış)
3 adet taze yeşil soğan (yeşil kısımları doğranmış)
Taze zencefil (bir çay kaşığı rende olarak)
Susam yağı (1 yemek kaşığı kadar)
%50 tuzlu soya sosu (1 yemek kaşığı kadar)
Üstüne serpmek için susam

Önce lahananın üstündeki 1-2 yaprağı ayırın, elinizdeki en keskin bıçak ile ince ince doğramaya başlayın.Altına tepsi gibi bir şey alın ki, doğradığınız lahanalar serbestçe aşağıya dökülsün.
Büyük bir tavayı alın, en büyük ocağa koyun ve altını en yüksekte açın.Asya mutfağındaki pişirme yöntemlerinden biri de yüksek ateşte Wok çevirmedir, yani yüksek ısıda ve kısa sürede malzemelerin içindeki suyunu kaybetmeden, sadece dışını pişirerek malzemenin her birinden ayrı ayrı tadını alabilirsiniz. Noodle'da olduğu gibi.
Renkler size göz kırpıyor

Tavadan duman çıkana kadar bekleyin, susam yağını ekleyin.Susam yağı hemen yanar, hiç önemli değil, direk arkasına sarımsağı ekleyin.Biraz çevirdikten sonra lahanaları ekleyin, lahananın üzerine zencefili ekleyerek yüksek ateşte karıştıra karıştıra soteleyin.Arada karıştırmamızın sebebi, lahanaların eşit renk almasını ve sotelenmesini sağlamak.
İvedilikle ince doğranmış chili biberlerini ve soya sosunu ekleyin, hepsinin rengi dönene kadar sotelemeye devam edin ve altını hiç kısmayın.

Eşit renk aldıktan sonra altını kapatın, önce misket limonunun kabuğunu rendeleyin, verdiği rayihaya inanamayacaksınız, üstüne doğradığınız yeşil soğanları ekleyin ve karıştırın.Daha sonra bir tabağa alın ve üstüne susam ya da isteğinize göre yer fıstığı ekleyin. (Thai usulü)

Bir güzel oldu, bir güzel oldu, anlatamam.Yine fikir olarak açlığımdan esinlendim ve midemi dinledim.Hiç zayıflamak isteyen bir insan gibi görünmediğimi biliyorum ama zayıflamak aslında mental bir savaş, burada lahana bana yardım etti, Asya'ya da selam olsun.☝

Chopstick hiç denemediyseniz bu tarifle deneyebilirsiniz

Son bir cümle olarak bir şey yazacağım. Biliyorum yüksek takipçili, Türk aile yapısını muhteşemmiş gibi gösteren bir takım diyetisyen hesapları var ve bir şekilde takipçilerini beslemek zorundalar.
Ben bu işi yani teknik aşçılığı 9 yıldır profesyonel olarak yaparken diyetisyenlerin bu işi de üstlenip kendi kulvarlarının dışına çıkıp yaptıkları tarifleri, insanların belki de alerjisine, metabolizmasına, anatomisine bakmadan "herkes yapsın çok güzel oluyo" kafasıyla paylaşmasını bir müddet kabul etmeyeceğim. Özellikle de benim gibi yeni başlayan insanların orijinal tariflerini alıp bir malzemesini değiştirip kendi bulmuş yapmış gibi pazarlamasını.Anladık, size farklı şeyler lazım ama araklamadan ya da arakladığınız hesabı etiketleyerek yapın, emeğe saygı.

Sözüm meclisten dışarı, ben bu tarifleri benim gibi hayatta biraz heyecan arayanlar ya da heyecanı kaybetmemişler ya da bu yolda ilerleyenler ve diğerleri için yapıyorum.
Henüz ben işin geyik muhabbetindeyken faydalanın, sonra işler çok değişecek.

Afiyetle...

Pınar


Yorumlar

Popüler Yayınlar