Kendi Granola'nı kendin yap!

 

Çikolata parçacıklı El yapımı Granola

Merhaba! Biraz geç kaldım yazmaya biliyorum, ama bir sürü telafiyle geldim. Malum her şeyi tek başıma yapmaya çalışıyorum o yüzden yoruluyorum beni bu yüzden mazur görün. Ama şu görmüş olduğunuz gökkuşağı hepsine değer!

Biliyorsunuz, piyasada çok fazla sayfa var ve hepsi kendi içerisinde tanınmışlık istiyor ve sonuna kadar haklılar.Bulunduğumuz şartlar hepimizi daha önce düşünmediğimiz şeyleri denemeye, yapmaya ve hobi haline getirmeye sevk etti.Takdir ettiklerim de var etmediklerim de çünkü ne yaptığını bilmekle neden yapmamışım daha önce demek çok farklı şeyler. Ben hobileri de hobilerden para kazanmayı da sevdiğin şeyi yaparken yorulmayı da hep sevdim.Ve bunu etik çerçeveler içerisinde, kolay para demeden, reklam almak için insanları kandırmadan, gerçekten kalpten yapanlardan biriyim ben de yani bunu okuyorsanız ben de sizin takımdayım.

Gelelim asıl konuya... Benim için başımın tacı, gönlümün nuru, bitanecik gözbebeğim canım Çikolatalı Granola'mın tarifini hemen sizinle paylaşacağım, hem de adım adım.

Önce malzemelerimizi yazalım, unutmayın, size en ulaşılabilir ve sürdürülebilir malzemelerle gidiyorum, eminim en güzelini siz yapacaksınız;

2 su bardağı yulaf ezmesi

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 yemek kaşığı tereyağı

2 çorba kaşığı kakao

1 çay kaşığı tarçın

1 çay bardağı bal ( akçaağaç şurubuna erişenler hiç düşünmesin!)

1 çay bardağı bitter damla çikolata

1 tutam tuz

Her şeyden önce fırınınızı fanlı olarak 170 dereceye getirin ve çalıştırın.Tezgahınızda yağlı pişirme kağıdı hazır olsun, fırın tepsisine düzleyerek koyun.Bir büyük kabın içerisine yulafı dökün, üzerine zeytinyağını dökerek iyice karıştırın, sırasıyla bal, kakao,tarçın ve tuzu koyup karıştırın. Tereyağını yakmadan eritin ve en son yulaf karışımına döküp iyice karıştırın. Çikolataları tereyağından önce ekleyeseydik erirdi bu yüzden en son damla çikolataları ekleyip karıştırıyoruz.

Kuru malzemeleri karıştırın

En son erimiş tereyağını ekleyip karıştırdığınızda gördüğünüz gibi tüm kuru malzemeler kaşığa geliyor

Fırın tepsisine spatulayla düzleyerek yerleştirin ama aralarını çok açmayın.Fırının orta kısmına yerleştirin ve 10 dakika pişirin.Fırını hemen kapatın ve 5 dakika da fırın sıcaklığında içinde kalsın.10 dakikadan fazla pişirmemeye çalışın, kakao hemen yanar.
İyice soğutalım

En son fırından çıkardığınızda 15 dk soğutun daha sonra spatulayla alt üst ederek bi 15 dk daha soğutun, granolanız hazır ❤

İstediğiniz gibi meyvelerle, fıstık ezmesiyle, kuruyemişlerle süsleyin


Benim yine çok içime sinen garanti bir tarif oldu, evde yaparken hem eğlenecek hem de bu kadar pahalı olmasını gerektirecek bir şey olmadığını anlayacağınız Eureka! dedirten ucu açık bir tarif.

Ülkede gerçek bir şey yemek için çok para veriyoruz biliyorum.Ama bu dışarıdaykendi ve sosyalleşmek için değiyordu ama artık hepimiz neredeyse hep evdeyiz. Ben de isterdim eve her gün çiğköfte söyleyim ki yapmadığım şey değildi, şimdi telafi edelim artık ...

Çiğköfteye nasıl bağladım ama!

Afiyetle
Pınar








Yorumlar

Popüler Yayınlar