ÇİKOLATA ZENGİNİ, YUMUŞACIK, GLUTENSİZ, BALKABAĞINDAN BROWNIE (BONUS: ÇİLEKLİ PEYNİR KREMASI)

 

Tarif Erinliveswhole'a ait ve son derece tatmin edici :)

      Bugünlerde yaptığım tabakların ve görsellerin bazılarınıza örnek olduğunu görmek beni mutlu ediyor, yaratıcılığım başkalarına ilham veriyor demek ki diyorum. Her kategori gibi benim de seçtiğim bu tarzda çok fazla hesap ve insan var.Birbirimize vereceğimiz destek paha biçilemez ve yalnız olmadığını bilmek çok güzel bir duygu.Tek ricam lütfen buradan görüp uyguladığınız bana ait tarifleri emek hırsızlığı olmaması için kimden esinlendiğinizi belirtmeniz olacaktır.



      Her zaman olumluyu ve pozitifliği seçip hayatımda bunu ifade edebileceğim bir malzemedir "Çikolata", aynı sizinle iletişim kurmamı en iyi sağlayan malzeme olması gibi.
Çikolata yapımında kakao çekirdekleri işlenir, yağı ortaya çıkartılır ve diğer lezzetlendirici malzemeler eklenerek acılığı alınır ve bize göz alıcı şekilde sunulur.
Bir çok insan şekersiz, sütsüz ve kakao oranı yüksek çikolatayla barışık değildir haklı olarak, bu kadar güçlü bir tat daha küçüklükten kodlanan şeker alınımına uygun değildir, tatsız ve anlamsız gelir.İşlenmiş gıda aslında böyle bir şey, saf bir malzemeyi alıp çoğaltmak ve ucuza mal etmek için her türlü katkı maddesinin eklendiği ve bize aslında lezzetli olanın katkılı olduğunun öğretildiği bir sisteme ait gıdalar. Kişisel olarak bu saatten sonra tamamen olmasa da (hala sevdiğim paketli gıdalar var, en az katkılı olanları seçtiğim) işlenmiş ve koruyucu katkılı bir çok gıdayı vücuduma almamaya çalışıyorum.Zaten bu tariflerin asıl amacı da iştahımıza düşkün olsak bile bu gıdalara alternatif olarak vücudumuza en az zarar verecek ve vücudumuzdan en kolay atılacak malzemelerle en lezzetlisini ortaya çıkarmak.
Bu yolculukta benimle yürüdüğünüz için teşekkür ederim ve hemen tarife girişiyorum.




Biliyorsunuz kış mevsiminin en renklisi ve en liflisi balkabağı.Daha önce balkabağı ile neler yapılır pek bilmiyorduk çünkü kültürümüzde balkabağı ile yapılan çok çeşitli tarifler yok.
Amerika bu konuda balkabağının memleketi olduğu için oradaki yerel insanların sebzeleri yorumlamaları daha fazla olacaktır tabi ki aynı tatlı patateste olduğu gibi.
Ben de deneyimli ve yaratıcı kişilerin bloglarını takip edip denemeyi çok heyecan verici buluyorum.
Bu tarif de onlardan bir tanesi ve çok mutluyum sonuçtan,  çünkü hem glutensiz hem şekersiz hem de laktoz içeren bir ürün yok ayrıca tadıyla her türlü çikolata hazzımı karşıladı ve buzluğa atıp istediğimde çıkarıp yeme düşüncesi çok pratik ve kullanışlı.




Ben fırından çıkarırken düşürdüm de :)

Soğumadan kesmeyin çünkü akışkansa hemen dağılacaktır


Gelelim malzemelere, gayet basit, kolay bulunabilir ve doğal;

Yarım kilo haşlanmış balkabağı
3 çorba kaşığı %100 fıstık ezmesi
1 çay bardağı keçiboynuzu özü ya da bal
2 adet oda sıcaklığında yumurta
2 paket bitter çikolata (iri kıyım doğrayın)
Yarım paket vanilin
Yarım paket kabartma tozu
1 paket kakao (daha zengin bir doku ve tat için)

Her şeyden önce fırını 170 derece fanlı hale getirin ve işleme başlayın.Balkabaklarını püre haline getirin ve büyük bir kaba alın, üzerine yer fıstığı ezmesini ekleyin ve iyice karıştırın.Kakaoyu ve diğer kuru malzemeler olan kabartma tozu ile vanilini ekleyin.
Önce sertleşecek ama karıştırdıkça açılacak, hiç merak etmeyin.Hemen arkasına tek tek yumurtaları kırıp ekleyeceğiz,önce bir yumurta kırın ve iyice karıştırarak yedirin sonra diğerini kırıp ekleyin.İyice emülsife olduktan sonra çikolataları ekleyin ve karıştırıp pişireceğiniz kaba dökün.Ben yağlı kağıt kullandım ama yoksa önce kabı yağlayın sonra kakao dökerek piştikten sonra yapışmasını önleyebilirsiniz.
Akışkan ve suflemsi bir doku için 20 dk fırın açık halde, 5 dakika da kapalı fırında bekletin ve daha sonra dışarıda soğumasına izin verin. Kare şeklinde kesin ve önce o ılık ve akışkan hali ile mutlaka o hazzı yaşayın.

Ben karelere ayırdıktan sonra porsiyon olarak tek tek streçleyip buzluğa attım

Ben aslında bu tarifin yanına çok güzel ve çok kolay bir dondurma tarifi ile gelecektim ama tezcanlılığıma yenik düştüm ama hemen arkasına yetiştireceğim ve dönüşüm muhteşem olacak. 

Bu tarifin her açıdan benim metabolizmamın işleyişine göre olduğunu söyleyebilirim.Çikolata ile aşk yaşayan ben, böyle tariflerin takipçisiyim, sizin de uygulayabileceğiniz şekilde yapıp sizinle blogumda paylaşmaya devam edeceğim.

BONUS: TAZE PEYNİRLİ ÇİLEKLİ KREMA

Malzemeler:
1 paket taze peynir
10 adet iri çilek
1 çay bardağı bal

Ben sıcak marmelatı metal bir kaba alıp soğuttum


     Önce çilekleri doğrayıp rondodan geçirin ve bir sos tenceresinde ya da tavada kısık ateşte yarım saat karıştıra karıştıra kaynatın.Böylece dehidre olarak içindeki suyu buharlaştırıp çileği marmelat kıvamına getireceğiz.Altını kapattıktan sonra 5 dakika daha karıştırın ve balı ekleyin. Altını tekrar açın ve bu sefer balın çileğe infüze olmasını sağlayın, ısındıkça daha yapış yapış olacaktır ki bu istediğimiz kıvam.
Çilek marmelatını başka bir kaba alın ve karıştırarak soğutun ve daha sonra çırptığınız taze peyniri ekleyin ve dolapta 1 saat bekletin.Eğer daha katı olsun isterseniz bir gün önceden yapıp dolapta bekletebilirsiniz.

Tadını doğallığından alan muhteşem taze çilekli peynirli krema

     Mevsim sebzelerin, meyvelerini, sürdürülebilirliği olan tarımı ve etik avcılığı destekleyeceğim bu platformda size tüketici bilinciyle lütfen camları, kartonları, plastikleri aynı poşetleyin ve organik çöplerinizle karıştırmadan atmanızı tavsiye ediyorum.Gelecek jenerasyonlara ve bizden başka yaşama hakkı olan canlılara yaşanabilir bir dünya bırakalım.

Afiyetle...

Pınar









Yorumlar

Popüler Yayınlar