Ispanak Dip

Bugünün güzelliği de ıspanak dip... Hep yapmak istemiştim, ve bugün yaptım ve bayıldım.
Amerikalıların nachos'unu bayıla bayıla batırdıkları, marketlerde hazır olarak kilo kilo sattıkları bu ıspanak dipi evde yapmak bir o kadar kolay. Hazırlaması 10 dakika, yiyip bitirmesi saniyeler...

Malzemelere gelelim;
Orta boy soğanın yarısı
2 diş sarımsak
1 bağ ıspanak
1 paket labne ya da taze peynir
Yarım paket toz parmesan
50 gr kadar rende kaşar peyniri

Önce soğanı ve sarımsakları minik minik doğrayın, bir tavada zeytinyağında iyice öldürün.
Ispanakları doğrayın, tavanın altını açın ve yüksek ateşte ıspanak karışımını soteleyin.
Sotelemek demek bir malzemenin yüksek ateşte suyunu salmasını engelleyerek pişirmek demektir ki bizim de istediğimiz ıspanağın suyunu salmaması. Pişen ıspanağı kenara alın ve soğumasını bekleyin.Ne olur ne olmaz ben sıktım, suyunu çıkardım tabi ki çok az çıktı ve ıspanak istediğim gibi ölmeden yemyeşil de kaldı.

Yemyeşil suyu içinde ıspanaklarım

Soğumuş ve suyu sıkılmış ıspanaklara peynirleri ekleyin iyice karıştırın. Daha sonra tadına bakarak tuz ve karabiberini ekleyin.

Benim yerken en zevk aldığım yemek tipidir böyle dipler. Çünkü yanına bir somon da gider, krik krak da. Hem eğlencelidir, hem doyurucu hem de sağlıklı. Evde malzemeniz yoksa bile sizi yaratıcılığa teşvik eder ve bir şekilde dolabınızdaki malzemeleri karıştırıp ortaya ne çıkacağını görmek bile motivasyon sebebidir. 

Ben sıfır atık savunucularındanım, buzdolabında 3-4 gün beklemiş malzemeyi de atmam, illa ki bir şeylerle karıştırıp değerlendiririm.

Her malzeme kendi yemeğinin başrolüdür, yan yemek yoktur.Umarım bugün de size ilham verebilmişimdir, keyifle tüketiniz...

Pınar





 

Yorumlar

Popüler Yayınlar