En suçsuz Brokoli Cheddar çorbası yanına aşırı lezzetli sarımsaklı peynirli %100 yulaf ekmeği

 

Günün iki öğünü yerim mesela 

Bugün beni bıraksalar her gün yiyebileceğim bir alternatif öğün çıkardım. Keşke sadece karbonhidrattan beslenilse ama neyseki yulaf unundan yaptım ki protein ihtiyacımı da karşılıyor hem de bana göre beyaz undan kat kat lezzetli.

Dürüst olmam gerekirse ekmek yapımından pek hoşlanmam hatta elime yapışan hamurla kendimi üstüne bant yapıştırılmış zavallı kedilere benzetirim ☺.Bir an önce şu ekmeği yapsam da kurtulsam oluyorum evet ama o ekmeği öyle bir ekmek yaptım ki İtalyan'ların sarımsaklı ekmeği ile Brezilyalıların peynirli ekmeklerini sentez ettim ve ortaya yemek gibi yemelik ekmek çıktı.Sonuçtan memnunum, hatta o kadar memnunum ki bugün sadece ekmek yedim diyebilirim. Tek tip beslenme ile de kendi kaleme gol attım, hayırlı olsun.

Malzemelerinin azlığı ve yapımının kolaylığı ile bu iki tarifin birincisi ile başlayalım;

Brokoli Cheddar Çorbası için gerekenler;

500 gr brokoli

1 adet havuç

1 adet büyük boy soğan

2 diş sarımsak

500 ml laktozsuz süt ya da hangi sütü kullanmak isterseniz

2 su bardağı su

1 Knorr tavuk suyu

200 gr cheddar eritme peyniri

Muskat rendesi

Tuz ve karabiber

Bir tencereye suyu koyun, içerisine iri iri havucu ve soğanları doğrayın, sarımsakları, ve brokoliyi koyup haşlayın.Haşlanınca sütü ekleyin ve el rondosundan geçirin.Tavuk suyunu da ekleyerek kısık ateşte kaynatmaya alın, 20-25 dk kadar kaynatın, suyu azaldıkça su ekleyebilirsiniz.Altını kapattıktan sonra içerisine cheddar eritme peynirlerini ilave edip karıştırın.Sakın altını tekrar açmayın yoksa çorbamızı kestiririz.Bu haliyle içerisine varsa muskat rendeleyin, bol karabiber ve tadına bakarak az tuz ekleyin, kolay brokoli çorbamız hazır.

Günün yıldızı sarımsaklı, peynirli %100 yulaf ekmeği

Gerekli malzemeler:

2,5 su bardağı yulaf unu

1 adet yaş ya da kuru maya

2 çorba kaşığı tereyağı

zeytinyağı

2 diş sarımsak

doğranmış maydonoz

1 kase rende kolot peyniri ya da isteğinize göre kaşar peyniri

Karabiber

Önce mayamızı harekete geçiriyoruz, bir su bardağı ılık suya mayamızı karıştırıyoruz, kenara alıyoruz.Bir kabın içerisine yulaf unumuzdan 2,5 su bardağı koyuyoruz, mayamızı ve 2 çorba kaşığı zeytinyağımızı da ekleyerek karıştırmaya başlıyoruz.Ben şekersiz ve tuzsuz bir ekmek yaptığımdan siz isterseniz yulaf ununa bir tutam tuz karıştırabilirsiniz.

7-8 dakika yoğurun, elinizin çok yapıştığı yerde yulaf unundan azar azar ekleyerek devam edebilirsiniz, hamur yapışacak, korkmayın, biz mayamızı yoğurarak yedirelim ki ekmeğimiz sonra maya kokmasın.

Hamur bu şekilde kaptan sıyrılabilir hale gelecek

Hamuru spatula ile toparlayın, kabın üzerine streç çekip 1 saat bekletin, hamur maya ile etkinleşsin, şişsin.Bu sırada bir kasedeki oda sıcaklığında tereyağınıza 2 diş sarımsak rendeleyin, ince ince doğranmış maydonozla karıştırın, kenara alın.Fırınınızı da 170 derece fanlı olarak çalıştırmaya başlayın ve ekmeğinizi pişireceğiniz kabın içerisini zeytinyağı ile kaplayın, bir kaseye de biraz zeytinyağı dökün.
Peynirinizi bir kase içerisine rendeleyin, içerisine biraz karabiber dökerek lezzetlendirin.
Bir saat geçtikten sonra elinize biraz zeytinyağı sürerek ister benim yaptığım gibi iri iri, ister daha küçük şekilde koparın ve biraz elinizle bastırarak hamurun içerisine peynir koyup bu şekilde kabınıza yerleştirip üstünü tekrar streçle kapatın ve 15 dk daha bekleyin.

Hamurlar şişip birbirine yapışacak.
 
15 dk geçtikten sonra üstünü açıp fırının ortasına yerleştirin ve 20 dk pişirin.20 dk sonra çıkarın ve üzerine sarımsaklı tereyağı karışımını sürüp tekrar fırına koyun ve bir 20 dk daha pişirin.Fırını kapatın ve kendi sıcaklığı içerisinde 10 dk kadar daha içeride bekletin daha sonra fırından çıkarın.

Fırından çıktığında cızır cızır eden içi peynir dolu gurur kaynağı ekmeğim

Dışarıda 20 dk soğumaya alacağınız ekmeğinizi yememek için zor tuttuğunuzu biliyorum ama bekleyin, sabredin ki içi hala pişmeye devam etsin, biz de o sırada hayran hayran bakalım.
Bir bıçak yardımıyla ekmeğinizden alın, içindeki peynir sayesinde nemli olacak, istediğimiz de bu.


Bebeklerim


Ben dayanamadım, iki tane yedim artık nasıl gözüm karardıysa ama kahvaltıya, akşam yemeğine nasıl doyurucu bir alternatif yarattığımızı görüyorsunuz.
Her şeyin besleyici olanını, doyurucu ve tatmin edici olanını yaratıp kendimizi bir adım ötesine taşımak elimizde.

Karatay hocaya saygılarla

Afiyetle

Pınar





Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar