Benim aklımda ne var?

Yulaf unundan Pancake

Ben kahvaltı hastasıyım, günün her öğünü yerim, bana göre yeri ve zamanı yoktur. İyi de hissederim, istediğim gibi yiyebileceğim her çeşit yaratıcılığı da sağlar bana. Bunlardan biri de üstüne tuzlu da tatlı da giden pancake'tir. Türkçe bir kelime olmadığından özel bir kelimedir, Türkçe karşılığı da yoktur, TDK'da krep ya da gözleme olarak geçer ki alakası da yoktur.Tabi Hollanda'da yerseniz biraz şaşırabilirsiniz, pancake dediğinizde önünüze krep de gelebiliyor. Hepsi de çok güzeldi, gitsek de yesek...

Amsterdam'da MOAK pancakes



Pancake karbonhidrat ve yağ kaynağı bir besin olmakla beraber, müthiş enerji veren ve beyaz unla yapılırsa glisemik indeksi yükseltip hemen de acıkmanıza sebep olabilecek bir öğün de olabilir. Benim imdadıma her zaman protein yetişir, karbonhidratın yanına proteini fazla tutun ki vücudunuzda doyma hissi yüksek olsun.

Gelelim benim tarife... İki kişinin rahatça yiyebileceği bir tarif
Bunun için malzemeler şu şekilde;

2 adet oda sıcaklığında yumurta
1 çorba kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı şekerli vanilin
2 çorba kaşığı bal
1 çimdik tuz
1 su bardağı yulaf unu

Yulaf unu hariç tüm malzemeleri çok iyi karıştırın, yulaf ununu ise yavaş yavaş ekleyerek ne çok katı ne çok sıvı olacak bir hamur şekline karıştırarak getirin ve karıştırdığınız kabı streç filmle kapatarak buzdolabında yarım saat dinlenmeye bırakın.

Tüm malzemeleri birbirine karışan pancake hamurumuz hazır. Elinizde büyük bir tava var ise minicik bir zeytinyağını tavaya yayın, bir havlu peçete ile yayabilirsiniz.
Size en önemli ipucunu söylüyorum; tavayı yüksek ateşte ısıtmayın, en düşük ateşte sabırla tavanın ısınmasını ve tavadan duman çıkmasını bekleyin.
O şekilde tavada bir yüzünü 3 dk diğer yüzünü 2 dk pişireceğiniz pankeklerinizi hamurlaşmaması için bir fırın telinin üzerine alın.
Bu da benimki

Pancake'in tuzlu bir tada daha yakın olmasını istiyorsanız balı 1 çorba kaşığı ile limitli tutabilir, tuzu bir tık fazla koyabilirsiniz. Ya da tamamen ne bal ne de tuz koyabilirsiniz. 
Deneyimlerinizi benimle mutlaka paylaşın, umarım görür ve beğenirsiniz.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere

Pınar









 

Yorumlar

Popüler Yayınlar